הטיסה בוטלה או התעכבה: מה מגיע לכם?

הטיסה בוטלה או התעכבה: מה מגיע לכם?

אנשים שהזמינו טיסה קצת לפני משבר הקורונה, מצאו עצמם מתוסכלים מכמה סיבות: האחת היא הטיסה שהתבטלה שהייתה אמורה להוביל לחופשה/ פגישת עסקים/ איחוד עם המשפחה ובני הזוג  וכולי, והסיבה השנייה היא הכסף שהוציאו על כרטיסי הטיסה שכעת לא ברור מתי יוחזר להם. משבר קורונה הוביל ללא מעט הפסדים ועצירה של תוכניות, ובכול זאת העולם כן הצליח לעשות סדר ולהחזיר כספים במלואם או באופן חלקי – למי שהפסיד אותם בשל המשבר.

אז מה מגיע לכם במידה והטיסה בוטלה או התעכבה?

לפני שנסביר כיצד מקבלים החזר חלקי או מלא, חשוב לדעת שביטול הטיסות שהתרחש כמעט בכול העולם הוביל למשבר קשה של חברות התעופה. בכך מצאו עצמם לקוחות עם כרטיסי טיסה שאי אפשר לממש ונזק כספי גדול. לעתים כספי הטיסה שבוטלה לא הוחזרו. אם אתם נמנים עם אותם הלקוחות, חשוב לא לוותר ולדרוש את כספי הכרטיסים בחזרה מחברת התעופה. במידה ויש עיכוב בהחזר או סירוב לבצע את ההחזר אפשר להתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום הפיננסיים ולבחור איש מקצוע שעשה תואר במשפטים ויכול לסייע בהתמודדות.

בכול הנוגע לחוק שירותי התעופה, החוק גורס כי פיצוי בשל ביטול טיסה או שינוי התנאים חייב להתבצע באופן מלא או חלקי, בעיקר בשל משבר הקורונה. על פי החוק כל לקוח שהזמין כרטיס טיסה יכול לבטל את העסקה בשל ביטול ובשל השירות שלא סופק. כדי לדרוש החזר יש לפנות אל שירות הלקוחות של חברת התעופה ולבקש לקבל החזר מלא. לאחר הגשת הבקשה, על חברת התעופה להחזיר לכם תשובה לגבי ההחזר החלקי או המלא ולנמק את סיבותיה. במקרים והחברה מסרבת להחזיר את התשלום, פנו לעורך דין. חשוב לדעת כי ישנו חוק נוסף שנוגע לביטול כרטיסי טיסה או שירותי תעופה והוא מאפשר קבלת זיכוי או פיצוי במידה והטיסה בוטלה/ עוכבה. הפיצוי הוא עד סכום מוגבל ומחושב על פי מרחק הטיסה.

הטיסה בוטלה או התעכבה מה מגיע לכם

מהן התקנות לביטול עסקה?

על פי התקנות של חברות התעופה – וללא קשר למשבר הקורונה – יש כמה תנאים לביטול עסקה. ביטול כרטיס טיסה אפשר לבצע בתוך 14 ימים מרגע הרכישה ו14 ימים מרגע שהטיסה אמורה לצאת מיעדה. לעיתים הביטול יהיה בתשלום של 5 אחוזים מערך השירות או 100 שקלים דמי ביטול.

כיצד אפשר לבטל את התשלום על כרטיס הטיסה?

יש כמה דרכים לבטל, בעוד שהראשונה היא באמצעות פנייה אל חברת התעופה שתזכה את האשראי או תחזיר את הכסף ישירות אל חשבון הבנק. במידה ואתם צריכים לבצע את הביטול: פנו אל חברת האשראי ובדקו מהם המועדים לביטול עסקה ע"פ החוק. לעתים תמצאו את עצמכם במאבק מול חברת התעופה, אבל גם כאן אסור לוותר ואף להגיע אל הערכאות המשפטיות המתאימות במידה ואינכם מקבלים את ההחזר או את הפיצוי הדרוש.

 

 

נגישות
גלילה לראש העמוד