תרבות ואמנות בלובליאנה: 10 דברים שאסור לכם לפספס!

מי שטרם התוודע לליובליאנה, חשוב שידע כי עיר זאת הנחשבת לעיר הגדולה ביותר בסלובניה והיא גם עיר בירתה, שידועה כאחת הערים היפות, המרתקות והעתיקות באירופה, תוך שהמקום שוחר תרבות ואומנות.

ליובליאנה ממוקמת על צפון מזרח אירופה והיא נושקת אל שפך נהר הליובליאניצה שנחשב נהר ענק ויפה.

במקום ישנה תרבות ואווירה אוסטרית שמזכירה את הרי האלפים תוך שהנופים, המבנים העתיקים, והבנייה בסגנון הרנסאנס – הופכים את העיר למוקד תיירות נפלא וגורם לרבים להזמין טיסות ללובליאנה.

לובליאנה

אז אילו אתרים, מוזיאנים ופעילויות אסור לכם לפספס בלובליאנה? הנה 10 מהן:

המוזיאון הלאומי של סלובניה

מוזיאון עתיק ימין שבו אפשר ליהנות משלל מיצגים טבע פרהיסטוריים. המוזיאון ממוקם בתוך מבנה מרהיב אשר עוצב בסגנון ניאו רנסנס כאשר במוזיאון שלל ממצאים ארכיאולוגיים ושלל מיצגים ששופכים אור על התפתחות האנושות.

כיכר פרשרן

כיכר שבה אפשר ליהנות מפסטיבלים, קרנבלים מיצגי אומנות, שווקים וחנויות. הכיכר נמצאת בלב העיר העתיקה של לוביליאנה והיא מספקת חוויה עשירה ותרבותית.

מוזיאון להיסטוריה מודרנית

בשיטוט שלכם בסלובניה תוכלו להגיע גם למוזיאון להיסטוריה מודרנית שם תצוגות שמשקפות את אירועי מלחמת העולם במקום עד הקמתה של המדינה.

לובליאנה

הגלריה הלאומית

אחת ממחוזות האמונות החשובים בהיסטוריה של אירופה של מוצגים שלל ציורים מהמאה ה 17 של אמנים סלבים מפורסמים ומוכשרים. המקום מציע גלריה שנמצאת בו מהמאה ה19 שם ניתן למצוא שלל תערוכות מעניינות ומתחלפות.

מוזיאון לאומנות מודרנית

מוזיאון נוסף בליובליאנה שכדאי לפקוד הוא המוזיאון לאומנות מודרנית, אשר ידוע בשמו "גלריה מודרנה". במקום מוצגות שלל יצירות של אמנים סלביים מקומיים כאשר היצירות מוצגות במקום החל מהמאה העשרים עד ימינו.

שייט בנהר ליובליאניצה

כפי שהזכרנו, לובליאנה נמצאת בסמוך לנהר ליובליאניצה הגדול, כאשר שייט לאורכו של הנהר שמשתרע על 41 קילומטרים הוא שיט נפלא ומרתק.

לובליאנה

מוזיאון התיאטרון

מקום נוסף שכדאי לבקר בו בטיול בלובליאנה והוא תיאטרון סלבי מרתק שם ניתן למצוא שלל בובות בגדלים שונים ובעיצובים מפתיעים.

המרכז הבינלאומי לאומנות גרפית

מוזיאון שהוקם בשנת 86 והוא מכיל אומנות פרינט של המאה העשרים ועד היום. במקום אפשר ליהנות גם מיצירות אומנות וגם מטיול מקסימים בשבילי המקום שמציעים פארק קסום.

טירת ליובליאנה

אחת הטירות היפות באירופה שנבנתה בימי הביניים. הטירה שמצויה בין שדות פורחים, משקיפה על העיר העתיקה של ליובליאנה ומספקת חוויה מדהימה.

 

מוזיאון הבירה

עדיין לא השתכנעתם להזמין טיסות ללובליאנה? ובכן, אם אתם חובבי אלכוהול ובירה בעיקר תוכלו לבקר במוזיאון הבירה שמספר על ההיסטוריה של ייצור המשקה, על המבשלות ועל תהליך ייצור הבירה המרתק. במוזיאון ניתן לגמוע בשקיקה שלל בירות בטעמים שונים.

 

אם אתם מעוניינים לטייל גם במדינות הסמוכות, תוכלו לתכנן את הטיול כך שתגיעו גם לרומניה. שם ניתן לצאת למסע קניות בקניונים המובילים כמו קניון פרומנדה, קניון פארק לייק ואחרים ולעשו קניות בבוקרשט אאוטלט, לרכוש פריטים חדשים ובמחירים אטרקטיביים במיוחד.

 

אז אם אתם רוצים ליהנות ממקסימום תרבות, אומנות, אדריכלות מהממת ושאר מייצגים, פסטיבלים ושווקים תוססים – מוטב שתחפשו דילים וטיסות ללובליאנה, שכן מדובר ביעד נפלא ומלא אטרקציות.

נגישות
גלילה לראש העמוד