בוקרשט למטייל העצמאי: כל מה שצריך לדעת לפני שמתכננים את הטיול

אם יצא לכם לחפש אחר חופשה קצרה באירופה, בוודאי נתקלתם לא פעם ביעד שהפך פופולארי במיוחד לאחרונה והוא העיר בוקרשט שברומניה.

אבל מה צריך לדעת על המקום לפני שיוצאים לטיול? היכן כדאי לבקר? ואיזה דברים חשוב לדעת על העיר המקסימה שהפכה לבירה שממש כדאי לבקר בה? כל המידע למטייל העצמאי בהמשך.

בוקרשט

לפני הכל- מהי בוקרשט?

עיר זאת הינה עיר הבירה של רומניה והיא נחשבת מטרופולין שמושך איליו מגוון תיירים, סטודנטים, אנשי עסקים ואנשים צעירים מכל העולם. המקום נחשב מודרני במיוחד על אף ההיסטוריה העתיקה והמדהימה שבו, תוך שהעיר זאת היא מרכז כלכלי, מדיני ותעשייתי מתקדם.

בכל הנודע למיקום של העיר – חשוב לדעת כי בוקרשט שוכנת לגדותיו של נהר דמבוביצה המקסים והיא עיר הממוקמת בדרום מזרחה של רומניה בחבל ולאכיה.

בוקרשט למטייל היא יעד אהוב על רבים בעיקר בשל ההיסטוריה של המקום, הארכיטקטורה המדהימה, בתי הקפה והמסעדות בהם ניתן לחוות חוויה קולינארית עם  מאכל הממה ליגה המפורסם כמו גם מאכלי המקום והם: צ'ורבה, קציצות בשר, תבשילי קדרה ושלל טעמים!

עוד במהלך החופשה תוכלו להכיר יותר את הדמויות המפורסמות במקום כמו, נדיה קומנצ'י המתעמלת המפורסמת בעולם ואף את סיפורו של הרוזן דרקולה שהיה רומני בדמו!

אודות ההיסטוריה של העיר

בוקרשט היא עיר מרהיבה ועתיקה יחסית אשר הוקמה כבר לפני המאה ה 17. במקום שלטו בעבר יוונים וטורקים תוך שבטיול במקום ניתן ליהנות מחורבות ואתרים שבהם ניתן למצוא מבנים ושרידים מתקופת השלטון היווני – טורקי.

עוד חשוב לדעת כי במאה ה 19 החלה בוקרשט להפוך למודרנית יותר והיא החלה לאמץ אלמנטים אירופאיים בין אם מדובר בבנייה, הלבשה אוכל ותרבות.

בשל כך היא הפכה למקום בעל אופי אירופאי לחלוטין אך כזה שבו אפשר לשהות במחירים זולים, לאכול במחירים מצחיקים וליהנות משלל תרבותה של רומניה.

הגעה אל בוקרשט

בטיסה אל המקום תנחתו בשדה התעופה המרכזי והבינלאומי בשם: אוטופני. משדה התעופה ניתן להגיע אל מרכז העיר במונית או בקו 783 שיוצא מהשדה אל מרכז העיר. בנוסף אפשר לקחת מעין מונית שירות אל מרכז העיר, אך נסו לבדוק מהו אמצעי התחבורה האטרקטיבי ביותר עבורכם.

מקומות לינה

אל בורקשט אפשר להשיג שלל דילים שווים במיוחד שכוללים טיסה ומלון וניתן למצוא שלל מלונות במחירים מוזלים ברמות של 3 ו 4 כוכבים. עוד אפשר לבחור דירה שמתאימה לצעירים זוגות ומשפחות ובכך להרגיש ממש כמו מקומיים.

מזג האוויר בבוקרשט

מזג האוויר בעיר וברומניה בכלל דומה לזה שבאירופה והוא נעים בימי הקיץ והאביב אך קר במיוחד בחודשי החורף. עם זאת בימי השלכת והאביב הפריחה במקום נפלאה כמו גם מראה העצים והרחובות.

בוקרשט

אז לאן כדאי להגיע בחופשה בבוקרשט?

אם אתם רוצים לבצע גיחה אל העיר הנפלאה והמעניינת – חשוב שתדעו כי ישנם כמה וכמה חודשים שאסור לפספס, ביניהם:

ארמון הפרלמנט בבוקרשט

אחד מהמבנים המפוארים באירופה אשר הפאר וההדר שיוצאים ממנו ממש עוצרי נשימה. הארמון הוא אחד מהמבנים הגדולים שבאירופה תוך ששטחו הינו 340 אלף מטרים רבועים! בארמון שלל יצירות אומנות, פסלים, פיתוחים, גנים מרשימים ואוצרות. ארמון זה ידוע בשמו הלועזי Palace of the Parliament וניתן להגיע איליו בקלות מהמרכז ברגל או בתחבורה ציבורית.

פארק חרסטראו

זהו הפארק הגדול ביותר של האזור והוא נמצא על גדות אגם חרסטראו, בטיול בפארק אפשר ליהנות מרביצה על מדשאות ירוקות ונעימות, עצים יפים, שיחים ושלל צמחייה מרהיבה. בפארק מתקיימות לעיתים הופעות, פעילויות ספורט ועוד. באזור ניתן ליהנות ממסעדות ובתי קפה מקומיים, ישיבה על גדות שפת האגם, מופעי תיאטרון ושלל אטרקציות.

טיול רומנטי בסמטאות העיר

בסמטאות העיר העתיקה של בוקרשט ניתן ליהנות מטיולים רומנטיים מקסימים! המקום ידוע גם כסוג של פריז בשל המבנים הרומנטיים שבו, בתי הקפה הקסומים והסמטאות המעניינות. בטיול מומלץ להגיע אל שער הניצחון ואל שדרת החנויות המרכזית שם ניתן ליהנות משופינג במחירים אטרקטיביים במיוחד.

חיי לילה ותרבות

בשל היות המקום יעד לסטודנטים שמגיעים שלל המכללות המציעות לימודים במחירים נוחים ואורח חיים זול, בבוקרשט שלל מופעי תרבות, אומנות ותאטראות. הגינו אל המועדונים השונים בהם שלל הופעות, אל התאטראות במקום ואל הכיכרות המרכזיות שם שלל מופעים בסגנונות שונים.

שוק אוברו

אם אתם רוצים ליהנות משופינג במחירים מדליקים או משלל מותגים הגיעו אל שוק אוברו שם אפשר ליהנות מדוכני שוק הפרוסים לאורך שלל רחובות מרכזיים. במקום חנויות יוקרה, דוכני יד שנייה, שלל חפצים, ביגוד, ומציאות מדליקות.

לסיכום, אם אתם מחפשים מקום שבו אפשר ליהנות מחופשה נעימה, לחוות את אירופה במטיבה ולהכיר תרבות חדשה- בוקרשט היא היעד עבורכם!

נגישות
גלילה לראש העמוד